دانشگاه پلی تکنیک تورین


دانشگاه پلی تکنیک تورین

سال تاسیس

1859

رتبه در QS

252

رتبه در Times

_

رتبه در Webometric

373

وب سایت

www.polito.it

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دانشگاه پلی‌تکنیک تورین (به ایتالیایی: Politecnico di Torino ) یک دانشگاه مهندسی واقع در شهر تورین، در شمال ایتالیا است. این دانشگاه در سال ۱۸۵۹ میلادی تأسیس شده و یکی از کهن‌ترین دانشگاه‌های فنی ایتالیا و یکی از دانشگاه‌ های معتبر جهان در زمینه معماری و مهندسی به حساب می‌آید.

اهداف دانشگاه پلی تکنیک تورین شامل آموزش و تحقیقات و خدمات برای جامعه و ارائه یک محیط یادگیری چند فرهنگی برای دانشجویان است. در دانشگاه پلی تکنیک تورین  طیف وسیعی از مطالعات در حال گسترش است: فضا، محیط زیست و زمین، ارتباطات راه دور، اطلاعات، انرژی، مکانیک، الکترونیک، شیمی، اتوماسیون، مهندسی برق، طراحی صنعتی، معماری و ساختمان و  هرکسی که مایل است در دانشگاه پلی تکنیک تورین درس بخواند مطمئنا راه خود را پیدا خواهد کرد.

دانشگاه پلی تکنیک تورین خدمات پشتیبانی خوبی را برای کمک به محل اسکان و کارهای اقامتی دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهد. این دانشگاه میزبان بسیاری از انجمن‌های دانشجویان بین‌المللی است که برای به اشتراک‌گذاری تجربیات، ایجاد ارتباطات و حمایت از دانشجویان به وجود آمده‌اند. همینطور دانشجویان بین‌المللی از طریق انجمن‌ها “فرهنگ و سنت‌های کشور خود را” به اشتراک می‌گذارند.

این دانشگاه دولتی مورد تایید وزارت علوم می باشد.

دانشگاه پلی تکنیک تورین دارای 8 دانشکده است که هر کدام رشته‌های خاصی را برای تحصیل دانشجویان ارائه می‌دهند:

  1. گروه معماری و طراحی
  2. گروه مهندسی کنترل و کامپیوتر
  3. گروه الکترونیک و مخابرات
  4. گروه مهندسی محیط زیست، خاک و زیرساخت
  5. گروه مدیریت و مهندسی تولید
  6. گروه مهندسی مکانیک و هوافضا
  7. گروه مهندسی سازه، ژئوتکنیک و ساختمان
  8. گروه علوم ریاضی

  • مشاوره در واتس آپ